genrep

Imorgon är det dagen som jag väntat på sen i vintras!! ;D konfirmationen! jag är klar imorgon med allt, haha! och imorgon är det fest! gubbfest med släkten! wohoo! men presenter till mig blire ju, alltid lika bra ;)
idag var
det genrep med konfirmationen, vi "gick igenom" hela programmet. Nooot, det gick åt helvete, det var rörigt och jag fick aldrig genrepa mitt. x) Menmen, det ska nog gå bra iaf. Jag ska läsa dagens bön som jag skrivit själv, en förbön som jag och hugo skrivit och en välsignelse som vi också skrev tillsammans. Jag kan ioch för sig skriva dom här! asfina, jag och hugo har hjälps åt mycket bra, haha! (temat är förebilder.)

Dagens bön:
Herre vi tackar dig för alla storebröder som är bra förebilder, och alla förebilder som finns med häftig inställning.
Vi vill vara som våra förebilder, för vi tycker dom är bra och är grymma på det dom gör.
Förebilder är bra att ha, tycker vi.
Tack för den roliga tiden som konfirmand, vi säger tack till alla grymma ledare och våran härliga präst, Camilla.
(Detta säger jag ensam, framför altaret.)

Förbön:
Alla som dömer ska upphöra med det.
De som är dömda ska få upprättelse.
Vi vill inte ha några onödiga fördomar.
Låt oss bedöma de vi möter rättvist så att vi får en bra bild av personen.
Vi ska bedöma andra som vi vill bli bedömda själva.
Rena mig så jag blir ren, hela mig så jag blir hel, och döm mig inte i onödan.
(sen kommer fortsättningen som Hugo har, har ingen koll på vad han säger)

Välsignelse:
(Hugo börjar m nånting.)
Vi önskar också att solen värmer din kind,
att regnet vattnar din själ,
och att Gud håller dig hårt i sin hand.

Lite bra är dom, eller? haha kommentera gärna och säg vad ni tycker om dom! wish me luck!

Har tyvärr ingenting jag vill säga om köp idag, fortsätt bara kolla in länken från förra inlägget. :)
/R

Kommentarer
Postat av: julia.

haha! minns när jag skulle konfirmera mig, det absolut värsta jag har gjort i hela mitt liv! ahah,men det ar skönt när det var över:D

2008-06-29 @ 11:44:58
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: rebecka

det var hemskt! jag typ dog :P

skriver senare om allt!;)

2008-06-29 @ 18:33:40
URL: http://signup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0